Batožina

Príručná batožina

K bežnej letenke máte k možnosť zobrať do lietadla batožinu o rozmere  40x25x20 cm, tzv. malá batožina.

Ak máte zakúpeny priority boarding, čiže prednostný nástup na palubu, tak máte k dispozícii dve batožiny, klasickú príručnú batožinu o veľkosti do 55x40x20 cm a hmotnosti maximálne 10kg a zároveň aj malú batožinu 40x25x20 ( kabelka, ruksak ).

Ak nemáte prednostný nástup na palubu alebo bol vypredaný a chcete viac ako jednu malú batožinu, môžete si zakúpiť 10kg podpalubnú v cene od 10€ v závislosti podľa letu.

Cestujete s malým dieťatom ?

Výnimkou tvorí cestovanie s dieťatom ( do veku 23 mesiacov ), kedy môžete v cene letenky mať dve dodatočné veci pre dieťa  – kočík , či detskú sedačku. 

stiahnut 1

Zapísaná batožina

Zapísaná, teda podpalubná batožina môže mať rozmery 81x119x119 cm a hmotnosť podľa toho akú variantu si zakúpite a to od 10 do 20kg.

Ak budete batožinu dokupovať na letisku, je poplatok za ňu vyšší, preto odporúčame zakúpiť si ju ešte pred odletom online.

Cena za 10kg podpalubnú batožinu začína na 8€ / let. Pri dokúpení batožiny na letisku sa môže cena vyšplhať až na 40 €.

Vaše aktuálne limity a možnosť dokúpenia batožiny si viete skontrolovať priamo cez vašu rezerváciu tu.

 

 

 

stiahnut 2

Batožina: Všetko, čo potrebujete vedieť

Letecká spoločnosť Ryanair ponúka rôzne typy batožín, a to z toho dôvodu, aby si mohol vybrať jednoducho každý cestujúci. Čo sa týka osobných taríf, tie zahŕňajú, predovšetkým, malú osobnú batožinu, ktorá sa musí zmestiť v lietadle pod sedadlo nachádzajúce sa pred vami. 

  • Ak sa ponáhľate, máte možnosť zakúpiť si prednostný nástup do lietadlá spolu s dvomi palubnými batožinami
  • Ide o jednu malú palubnú batožinu (40 x 20 x 25 cm) a jednu 10 kg batožinu na kolieskach (55 x 40 x 20 cm)

Zakúpiť si môžete aj 10 kg odbavenú batožinu. Do nej si je možné zabaliť aj viac tekutín a ísť tak k odletovej bráne s voľnými rukami, čo je skutočne výhodné.

  • Ak letíte na dlhšiu dobu, môžete si k svojej rezervácii priplatiť aj 20 kg odbavenú batožinu
  • Zabaliť si tak budete môcť všetko potrebné
  • Jeden cestujúci si môže priplatiť najviac 3 kusy po 20 kg odbavených batožín
  • Takýto typ batožiny odovzdáte ešte predtým, ako pôjdete na bezpečnostnú kontrolu
  • V batožinovom priestore je možné prepravovať aj športové vybavenie, a to až do hmotnosti 20 kg na jeden predmet (to platí aj pre hudobné nástroje)
  • Čo sa týka menších hudobných nástrojov (gitara, husle, viola), tie môžete prepravovať aj v kabíne lietadla (v prípade, že si pre nich rezervujete sedadlo navyše)
  • Na palubu lietadla si môžete vziať aj lekárske vybavenie, a to bezplatne (len v situácii, že vám to vopred schváli špeciálna asistencia)
  • Existujú aj možné benefity pri ceste s malým dieťaťom. Môžete si so sebou vziať napríklad niekoľko vecí navyše. Ide najmä o detské vybavenie pre dieťa, a to v množstve 2 kusy. Dôležité je tiež povedať, že dojčatá (8 dní – 23 mesiacov) nemajú žiadnu palubnú batožinu zadarmo. Ak však cestuje dospelá osoba a má na kolenách malé dieťa, na palubu si môže vziať batožinu do 5 kg (45 x 35 x 20 cm).
  • V prípade, že máte nadmernú palubnú batožinu, nebude pri odletovej bráne prijatá na prepravu
  • Ak ju bude možné prepraviť, umiestnená bude v batožinovom priestore (zaplatíte poplatok vo výške 69,99 €)
  • Vždy si preto radšej dobre skontrolujte rozmery batožiny, a to ešte pred samotnou bezpečnostnou kontrolou
  • To, akú batožinu máte k vášmu letu rezervovanú, si jednoduchým spôsobom môžete pozrieť vo vašom itinerári
  • Stratu, oneskorené dodanie alebo poškodenie batožiny je potrebné nahlásiť už na letisku príletovej destinácie. 
  • Pri príletovej prepážke si môžete vyžiadať protokol o nedoručenej batožine (Property Irregularity Report, PIR)
  • Následne na základe referenčného čísla PIR môžete svoju batožinu sledovať, či náhodou nedošlo k nejakému posunu
  • Formulár na vyplnenie žiadosti nájdete TU.
  • Po podaní reklamácie je potrebné predložiť kópie originálnych účteniek, ktoré sa týkajú poškodených, oneskorených alebo stratených predmetov (tieto účtenky si ponechajte až do vyriešenia reklamácie)
  • Čo sa týka poškodenej alebo oneskorenej batožiny, reklamácia bude spracovaná do 15 pracovných dní od obdržania reklamácie
  • V prípade stratenej batožiny je reklamácia spracovaná do 28 pracovných dní od obdržania (po dokončení celého procesu sledovania batožiny)
  • Potrebné informácie obdržíte poštou alebo e-mailovou adresou, ktorú ste uviedli v reklamačnom formulári

Najdôležitejšie poplatky:

Čo sa týka vnútroštátnych trás vo Francúzsku, Portugalsku, Španielsku, Taliansku, Poľsku, Nemecku, Rumunsku a Grécku – podliehajú tu poplatky DPH, a to v aktuálnej výške v danej krajine !